הגעתם לנמל התעופה בן גוריון מלאי התרגשות לקראת החופשה המשפחתית, אך בדיוק ברגע הזה התחיל הסיוט שלכם וגילתם כי יש בעיות בטיסה. איחורים, עיכובים או ביטולי טיסה – מחייבים את חברת התעופה להעניק לכם סיוע, הטבות ואף פיצוי כספי של עד 3,080 ₪ לנוסע.
מאמר זה יציג את עיקרי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי וכיצד גם אתם יכולים להשיג את הפיצוי שמגיע לכם בלי להתאמץ ולהילחם מול חברות התעופה.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) נועד להסדיר את הפיצוי והסיוע אשר יוענק לנוסעים אשר רכשו כרטיס טיסה כדין, אך לא עלו לטיסה במועד הנקוב בשל נסיבות שלא תלויות בהם.
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), אם סבלתם מאיחורים ועיכובים של עד 8 שעות בטיסה, אתם זכאים להטבות בלבד (משקאות, שירותי תקשורת ומזון). אך במידה וסבלתם מאיחור של יותר מ – 8 שעות בטיסה, ביטול טיסה או אובר בוקינג בטיסה, אתם זכאים לפיצוי כספי של עד 3,080 ₪ לנוסע.
לפי Flight Refund אשר מתמחים בייצוג נוסעים אשר נפגעו מחברות תעופה ביותר ברחבי העולם, יותר מ – 90% מהישראלים לא מקבלים הם הפיצוי שמגיע להם מכיוון שהם פשוט לא מבקשים אותו מחברת התעופה. 🙂
על פי הצוות המשפטי של Flight Refund, אף חברת תעופה ישראלית או בינלאומית לא מתנדבת לפצות את הנוסעים. אך בעת קבלת דרישה מוצדקת לפיצוי בגין ביטול או איחור בטיסה, כל חברת תעופה מקומית או בינלאומית נדרשת להעביר את הפיצוי הכספי בתוך 45 יום. על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), הפיצוי הכספי המקסימלי הוא 3,080 לנוסע כך שמשפחה ממוצעת עם 2 הורים ו- 2 ילדים, יכולה לקבל פיצוי כספי משמעותי של עד 12,320 בהתאם למרחק הטיסה שלהם.
המאמר נכתב בשיתוף עם הצוות המשפטי של Flight Refund אשר מתמחה בייצוג נוסעים בתביעות מול יותר מ – 300 חברות תעופה ברחבי העולם. שכר הטרחה של Flight Refund ניתן באחוזים מהפיצוי שמתקבל בסוף התביעה, כך שאם בסופו של דבר לא קיבלתם פיצוי, לא שילמתם דבר.